Trappsteg - Högkvalitativa lösningar för alla miljöer

Steg för alla typer av trappor inom industri och byggnation

Vår expertis sträcker sig över olika material och användningsområden, och vi är här för att sätta säkerhet, kvalitet och innovation i fokus. Oavsett om det handlar om trappsteg utomhus, trappsteg i metall, eller specialanpassade lösningar, så har vi det du behöver.

HMS Gallipoli OPTIMO Gratings O2 Public Staircases Platforms Walkways 041

Vilka material används för trappsteg från PcP?

PcP erbjuder ett omfattande sortiment av högkvalitativa trappsteg för olika tillämpningar. Vi är stolta över att erbjuda produkter som kombinerar hög kvalitet med överlägsen halksäkerhet, vilket är avgörande inom industri och byggnation.

Vårt sortiment inkluderar material som cortenstål, rostfritt stål AISI 304, rostfritt stål, stål 240 YP, stål HSS420, och syrafast stål AISI 316L. Oavsett vilken typ av trappor du behöver, kan du lita på PcP för högkvalitativa trappsteg som uppfyller dina krav.

Filtrera

{{total}} produkter

No products found

Mångsidiga lösningar med trappsteg från PcP

Trappsteg från PcP är ett mångsidigt val för en rad olika tillämpningar. Men vad gör dem så populära?

Trappstegen är kända för sin överlägsna halksäkerhet och dräneringsförmåga. De är perfekta för både inomhus- och utomhusbruk och finns i olika material, inklusive trappsteg av aluminium och trappsteg av stål.

Vilka olika typer av trappsteg gallerdurk finns hos PcP?

Upptäck de olika typerna av trappsteg som PcP erbjuder. Från innovativa CUBE®-steg till mångsidiga OPTIMO®-steg och pålitliga MESH™-steg, vår breda produktserie har något för alla behov och branscher. Läs vidare för att utforska de olika alternativen och deras fördelar.

• CUBE®-steg: En innovativ och kostnadseffektiv lösning som kombinerar låg vikt med hög hållfasthet. Passar för en mängd olika tillämpningar och branscher.

• OPTIMO® -steg: Med över 15 olika varianter i 6 olika material ger OPTIMO® nästan obegränsade möjligheter. Starkare än vanlig gallerdurk men ändå lätt.

• MESH™ -steg: En flexibel och mångsidig lösning som har funnits i sortimentet länge. Används i olika branscher och är certifierad enligt olika standarder.

OPTIMO-durk och trappsteg till läktarsystem

PcP's OPTIMO®-durk och trappsteg i stål och aluminium användes i ett projekt för att ersätta gamla träplankor i ett läktarsystem. Kunden behövde moderna, väderbeständiga och halksäkra golv och trappsteg som uppfyllde belastningskraven. Samarbetet ledde till utvecklingen av skräddarsydda lösningar som minskade påfrestningen på arbetarna under demontering och montering samt minskade bullerstörningar. Trappsteg i både stål och aluminium användes för att uppnå säkerhet och hållbarhet i projektet.

Tribüne Handball WM 2019 (7)

Hållbara trappsteg utomhus för varje säsong

Trappsteg utomhus är utsatta för väder och vind året runt. Hur ser vi till att de håller i längden?

Vi förstår att trappsteg utomhus måste klara av allt från snö och is på vintern till regn och värme på sommaren. Därför tillverkar vi våra trappsteg i metall med fokus på hållbarhet och rostbeständighet. Oavsett om du behöver trappsteg av aluminium eller trappsteg av stål, så kan du vara säker på att våra produkter är byggda för att klara tuffa utomhusmiljöer.

Hur väljer jag rätt trappsteg för mitt projekt?

Oavsett om du behöver trappsteg utomhus eller andra specialanpassade lösningar, är PcP här för att leverera innovativa, säkra och högkvalitativa produkter.

Lannoo Backstage 2 OPTIMO Gratings And Treads Walkways Spiral Staicases 07

Trappsteg till spiraltrappor

Vårt fokus ligger på att erbjuda säkerhet och kvalitet oavsett om du behöver en unik arkitektonisk trappa eller en enklare variant för industriella ändamål. PcP spiraltrappor tillverkas med noggrannhet, följer DIN 18065-standarder och erbjuder en unik design.

Vi kombinerar säkerhet och estetik genom att erbjuda trappsteg i aluminium, trappsteg i stål och trappsteg i metall med olika ytbehandlingar. Våra spiraltrappor är certifierade enligt de senaste standarderna och har testats för brandskyddsklass R30 för applikationer när det är ett krav.

Imagewharf OPTIMO Gratings And Treads 04

Trappsteg till raka trappor

Raka trappor är en av våra specialiteter på PcP, och vi är stolta över att erbjuda säkra och hållbara lösningar för alla typer av utrymmen. Våra trappsteg av metall inkluderar stål, cortenstål och rostfritt stål, vilka alla uppfyller högsta standarder när det gäller säkerhet och belastning. Vi använder även saltvattenbeständig aluminium för lätta och korrosionsbeständiga alternativ.

Säkerhet är vår högsta prioritet, och våra raka trappor är utformade med hänsyn till parametrar som halksäkerhet och lastkapacitet. Vårt breda sortiment innehåller standarddimensioner, men vi erbjuder även skräddarsydda alternativ för att passa ditt projekt perfekt.

Hur säkerställer PcP kvalitet och säkerhet?

Vi på PcP har alltid satt kvalitet och säkerhet i centrum för vår verksamhet. Vi är stolta över att erbjuda produkter som uppfyller högsta industristandarder och ökar säkerheten på arbetsplatser och offentliga platser.

Låt oss hjälpa dig att välja rätt trappsteg

Vi hjälper dig att välja den rätta trappsteg. Med vår expertis och erfarenhet kan vi guida dig genom processen och hitta det perfekta trappsteget som passar dina behov och budget. Kontakta oss idag för att diskutera ditt projekt och låt oss skapa en innovativ, högkvalitativ och säker lösning med nordisk design och hantverksskicklighet.

Skräddarsydd lösning eller standardprodukter?

Kontakta oss så kommer någon av våra experter att återkoppla till dig.

Kontakta oss!

Vårt team med erfarna experter är redo att ge dig råd och hjälpa dig att hitta rätt produkt eller lösning för ditt projekt.