Steg O2™

Steg Typ O2™ är tillverkad enligt gällande eurokoder, standarder och normer. PcP:s steg med typ O2™-yta bygger bland annat på halkskydd och dränering och är populära steg inom bygg och industri. Framförallt är vårt säkerhetssteg typ O2™ populärt till bostäder och kommersiella byggnader, medan stegpinnen typ O2™ är populär inom industrin. Dessutom kan vi med vårt Build®-steg leverera steg för tillfälliga trappor, till exempel på byggarbetsplatsen. Ytan består av 9 mm uppressade hål och 5 mm hål för dränering. De tättliggande hålen ger en jämn yta och ett optimalt styrke/viktförhållande. PcP kan leverera både standardprodukter och kundanpassade lösningar, och vårt lager säkerställer snabb leverans.

Standarder
EN 14122: Industri
EN 1991: Bostäder
EN 1991: Kontor
EN 1991: Offentliga omr.

Steg

Stegpinne Typ O2™ 30/30

Till lejdare med lutning från 75º til 90º. Består av en yta av ø9/ø5 mm halkskydds- och dräneringshål. Stegpinnen har mycket god halksäkerhet. Stegpinnarna lagerförs i längder om 2100mm eller kapas efter måttbeställning med eller utan ändurskärningar. Lagerlista

Stegpinne Typ O2™ 30/25 bockad

Stegpinnar med extra styrka till lejdare med lutning från 75º til 90º. Består av en yta av ø9/ø5 mm halkskydds- och dräneringshål. Stegpinnen har mycket god halksäkerhet. Stegpinnarna ltillverkas efter måttbeställning med eller utan ändurskärningar.

Säkerhetssteg Typ O2™

Säkerhetssteg Typ O2™ ger bra halkskydd och dränering. Lättdurk i olika typer av stål, exempelvis rostfritt stål AISI 304 & AISI 316 och höghållfast stål HSS420® ™. Säkerhets Steg Typ O2 ™ finns också i aluminium när det ställs krav på låg vikt och korrosionsbeständighet . Producerad efter gällande Eurokoder och normer. Lagerliste